Wycieczki - Bielsko Biała

Bielsko-Biała  

Miasto znajduje się w południowej części województwa. Pierwsze wzmianki pochodzą już z 1312 roku. Tak więc jest stare. Dla podróżujących jest to ważna informacja. Jeśli miasto jest wiekowe znaczy że będzie co oglądać :) 
Pewnie kojarzycie je głównie z bohaterem bajek: 
REKSIO


Lubię podróżować, ale to wicie. Stąd cykl postów o miejscach gdzie byłam. (Tu macie o Niepołomicach) Ta wycieczka była 3 jeśli chodzi o województwo śląskie. Trzecie miasto (bo => Cieszyn i Katowice). Szczerze mówiąc kompletnie nie przygotowałam się na wizytę w Bielsku. Był to totalny spontan podróżniczy. A na dodatek (głównie przez pewnego pana) myślałam że będzie to nudne miasto tak jak Cieszyn. O jak się myliłam! Miasto mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło! :) 

Na zdj. plac i kościół świętego Mikołaja. Znajduje się zaraz obok Rynku. 

W pewnym sensie przypomina mi Kraków. Nie jest takie duże i nie aż tak zawalone turystami, ale można poczuć jakieś takie podobieństwo. 
Chyba najbardziej to że miasto jest żywe. Rynek, 22 a tu tłum ludzi. Urocze uliczki też nie są opustoszałe. Stare, zdobne budynki dodają klimatu. 

Jest też bardzo ładny teatr. Teatr Polski. Patrząc na niego myślałam o teatrze Słowackiego. 



Nie ma torów z tramwajami ale jeden stary wagon się znalazł :D Restauracja.


Są też i galerie handlowe. Duże galerie. Ta akurat to galeria Sfera. Jest podzielona na 2 i połączona takim przejściem nad ulicą. Przed 2 częścią jest pomnik Bolka i Lolka. Z tej strony jest bardziej nowoczesna w architekturze ale to co widzicie po prawej stronie (różowe?) jest też z drugiej strony. Więc tak jakby nowoczesny styl wdzierał się w stary. 


Dworzec Główny i widoki są kolejną fajną ciekawostką która trzeba zobaczyć. Góry widać z wielu miejsc od razu zaznaczę.
Mi trafił się słoneczny weekend co jeszcze bardziej dodało uroku miastu. Z innych ciekawostek to znaki z nazwą ulic czasami mają też tabliczkę z oznaczeniem co można zobaczyć idąc dalej ową ulicą. Ceny jak w Krakowie niestety (czyli np. gałki lodów za 3,50/4 złote). Lokale na rynku i w okolicach otwarte do 22/24/01h. Na wino najlepiej udać się do Malokarpatska Vinoteki. Jeśli pizza to restauracja Margerita jest tą w której byłam osobiście i mogę polecić :) 

Podsumowując. Osoby lubiące miasta z historią, ciekawymi miejscami, dobrym jedzeniem i świetnymi widokami będą bardzo zadowolone :) Polecam każdemu.
Zdjęcia robiłam Ja :D  /Hadul

Komentarze

Popularne posty